Kun olin eilen kahmimassa Vernejä kirjaston poistohyllystä, huomasin Tracy Chevalierin kirjan Tyttö ja helmikorvakoru. Minulla on hämäriä muistikuvia, että olen nähnyt kyseisestä kirjasta tehdyn elokuvan ja muistelen sen olleen kaiken lisäksi hyvä elokuva. Päätin siis ostaa kirjan. 

Kotona päätin katsoa netistä minkälainen elokuva oli kyseessä, sillä en muista mitään muuta kuin sen, että siinä oli taiteilija, joka maalasi muotokuvaa palvelustytöstä. No, netissä tutkiessani minulle selvisi muistikuvieni elokuvan laadusta olleen oikeassa. Kyseinen elokuva on saanut Oscar ehdokkuuksia ja elokuvassa näyttelee mm. Colin Firth. 

Aluksi olin järkyttynyt. Miten olin saattanut unohtaa elokuvan, jossa näyttelee Colin Firth? Rauhoituttuani ymmärsin, minähän olen nähnyt kyseisen elokuvan silloin, kun en pahemmin keskittynyt näyttelijöiden suorituksiin tai mihinkään muuhun tärkeään. Voin siis antaa tämän kamalan unohduksen itselleni anteeksi. Nyt tämän hetken huolena on, mistä minä hankin tuon elokuvan käsiini, jotta voin katsoa sen uudestaan?

Ennen elokuvan uudelleen katsomista voisin tietysti lukea kyseisen kirjan, kun se kerran kirjahyllystä löytyy. Yleensähän kirja on vielä parempi kuin siitä tehty elokuva ja minun kannattaisi lukea kirja ennen elokuvan katsomista, sillä nyt muistikuvieni ollessa hämäriä elokuva ei sotke ajatuksiani lukiessa. Täytyisi ensin vaan saada Idiootti loppuun, ja siihen saattaa kulua pitkä aika.

Lisäksi sinulle, joka olet lukenut viestin. Jätä edes jonkinlainen kommentti! Minä haluan mielipiteitä blogistani, jotta voin parantaa sitä. Jonkinlainen elonmerkki olisi kiva.